آووکادو برای پوست : این میوه بعنوان آنتی اکسیدان قوی پوست را در مقابل رادیکال های آزاد مانند آلودگی هوا، اشعه های مضر افتاب و… محافظت و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.


خواص آووکادو برای پوست و مو


آووکادو یکی از میوه های زیبایی است که می توان برای مرطوب کردن پوست و  مو  از آن استفاده کرد. آووکادو یا گلابی آمریکایی، میوه‌ای چرب و دارای اسیدهای آمینه مختلف مانند سیستین، تریپتوفان و تیروزین است. تحقیقات نشان داده که آووکادو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهد و از پیری زودرس پوست جلوگیری کند. همچنین این میوه مانند روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است که این ماده یکی از بزرگ ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان محسوب می شود.

این میوه سرشار از پتاسیم، ویتامین B و E است و به داشتن خواص مرطوب کنندگی شهرت دارد و در بسیاری از کرم های زیبایی مخصوصا کرم های ویژه پوست های خشک استفاده می شود. همچنین حاوی مس است که برای استحکام ناخن ها، مو و حفظ رنگ آنها ضرورت دارد.

آووکادو بدلیل داشتن انواع ویتامین باعث درمان ریزش مو می شود و همچنین با تغذیه عمیق ریشه مو باعث افزایش رشد مو می شود.

هر ۱۰۰ گرم از آووکادو نزدیک به ۱۶۰ کیلوکالری انرژی، ۵۳/۸ گرم کربوهیدرات، ۶۶/۰ گرم قند، ۷/۶ گرم فیبر، ۶۶/۱۴ گرم چربی، ۱۳/۲ گرم چربی اشباع، ۸۰/۹ گرم چربی تک‌زنجیره‌ای غیراشباع، ۸۲/۱ گرم چربی چندزنجیره‌ای غیراشباع، ۲ گرم پروتئین، ۵ درصد ویتامین B1 ، پتاسیم، فسفر، منیزیم، ۴ درصد آهن، یک درصد کلسیم، مقداری ویتامین B2، B3، B5، B6 و ۶ درصد روی دارد. بهمین خاطر این میوه برای تقویت و ابرسانی پوست بسیار موثر می باشد.

بیشتر انرژی آووکادو هم به چربی موجود در آن برمی‌گردد و پتاسیم این میوه ۶۰ درصد بیشتر از موز است. البته به دلیل اینکه آووکادو سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین E و K است، مصرف کرم حاوی آووکادو به تمام افرادی که علاقه بسیاری به داشتن پوست شفاف و زیبایی دارند، پیشنهاد می‌شود!


خاصیت آووکادو برای پوست و مو

۱- این میوه انواع ویتامین های مورد نیاز پوست را دارا میباشد و با استفاده از کرم حاوی روغن این میوه، دارای پوست شادابی خواهید بود.

۲- این میوه با ابرسانی عمقی باعث درمان خشکی پوست می شود. با آبرسانی پوست، عوامل پیری پوست رو کاهش می دهد.

۳- این میوه بعنوان آنتی اکسیدان قوی پوست را در مقابل رادیکال های آزاد مانند آلودگی هوا، اشعه های مضر افتاب و… محافظت و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

۴- این میوه ریشه مو را تغذیه و ابرسانی کرده باعث تقویت ریشه مو و از ریزش آن جلوگیری می کند.


منبع: بزک