یک فرد مبتلا به استرس چه علائمی دارد ؟؟

یک فرد مبتلا به استرس چه علائمی دارد ؟؟

 

یک فرد مبتلا به استرس چه علائمی دارد ؟؟

 

استرس در حقیقت یک بیماری نیست ، بلکه خود می تواند نشانه ای از بیماری های مختلفی باشد که باید بسیار جدی گرفته و مورد درمان واقع شود ، در غیر این صورت می تواند عوارض جبران ناپذیری را بر روی ارگان های مختلف بدن ما داشته باشد. عوارضی که به راحتی درمان نخواهد شد. پس یکی از مهم ترین گام ها برای از بین بردن استرس ، آشنایی با علائم بیماران مبتلا به آن می باشد.

معمولا زمانی که ما به استرس های شدیدی ناشی از کار یا یک اتفاق ناگهانی دچار می شویم ، به دلیل مشغله ی ذهنی که برای ما به وجود خواهد آورد ، خستگی بیش از اندازه ای را تجربه میکنیم. حتی مواردی وجود دارند که فرد سبک زندگی خود را تغییر می دهد ، اما باز هم به این خواب زیاد دچار است. این موضوع همانند تحت تأثیر قرار گرفتن تغذیه می باشد که در برخی از افراد اشتها زیاد و در برخی دیگر کم خواهد شد. پس ممکن است که شما به دلیل تحمل استرس زیاد دچار بی خوابی هم بشوید.

زمانی که فرد استرس شدید روحی را تجربه می کند ، به ناچار به بیماری های دیگری هم مبتلا خواهد شد که از جمله ی آنها می توان به بیماری های مربوط به سیستم ایمنی اشاره نمود. سیستم دفاعی بدن دچار تغییر خواهد شد و کاهش دفاع در برابر عوامل بیماری ها خود می تواند دسته ی وسیعی از بیماری ها را برای بدن پدید آورد.

در برخی از موارد این بیماری ها به گوارش آسیب می رسانند و فرد بدون علت دجار استفراغ یا حالت تهوع مکرر خواهد شد و به همین دلیل نمی تواند بر سر کار نیز حاضر شود. سردردهای میگرنی هم یکی دیگر از علائم ابتلا به استرس های شدید روحی می باشد ، به گونه ای که برای رفع آنها فرد باید مدت ها در بستر خود بخوابد و به استراحت مشغول شود. در هر صورت استرس باید درمان شود که معمولا از درمان های رایج می توان به مصرف آرامبخش ها ، روش های آرام سازی و همچنین رفع مشکلات اشاره نمود.